Zasady i warunki

OGÓLNE WARUNKI

I. Postanowienia podstawowe

1. Niniejsze ogólne zasady i warunki (zwane dalej „zasadami i warunkami”) są wydawane:

E8company s.r.o.
Ťačevská 37
Bardejov
08501
Slovensko
IČO: 51723247
DIČ: SK2120771488 

Email: rebelrider.eu@gmail.com

(zwany dalej „Sprzedającym”)

2. Niniejszy Regulamin reguluje wzajemne prawa i obowiązki Sprzedającego i osoby fizycznej, która zawiera umowę kupna poza swoją działalnością gospodarczą jako konsument lub w ramach swojej działalności gospodarczej (zwanej dalej: „Kupującym”) za pośrednictwem interfejsu internetowego znajdującego się na stronie internetowej dostępnej pod adresem https://www.rebelrider.sk (zwanej dalej: „Sklepem Internetowym”).

3. Postanowienia niniejszych warunków stanowią integralną część umowy kupna-sprzedaży. Wszelkie odmienne ustalenia w umowie kupna mają pierwszeństwo przed postanowieniami niniejszych warunków.

4. Niniejsze warunki i umowa kupna-sprzedaży są zawierane w języku słowackim.

II. Informacje o towarach i cenach

1. Informacje o towarach, w tym cena poszczególnych towarów i ich główne cechy, są wymienione w katalogu sklepu internetowego. Ceny towarów zawierają podatek od towarów i usług, wszelkie związane z nimi opłaty oraz koszty zwrotu towarów, jeżeli ze względu na swój charakter nie mogą one zostać zwrócone w zwykły sposób pocztą. Ceny towarów pozostają ważne przez okres ich wyświetlania w sklepie internetowym. Postanowienie to nie wyklucza negocjacji umowy sprzedaży na indywidualnie uzgodnionych warunkach.

2. Wszelkie prezentacje towarów zamieszczone w katalogu sklepu internetowego mają charakter informacyjny i sprzedawca nie jest zobowiązany do zawarcia umowy sprzedaży w odniesieniu do tych towarów.

3. Informacje o kosztach związanych z pakowaniem i dostawą towarów są publikowane w sklepie internetowym. Informacje o kosztach związanych z pakowaniem i dostawą towarów wymienionych w sklepie internetowym są ważne tylko w przypadkach, gdy towary są dostarczane na terytorium Republiki Słowackiej.

4. Wszelkie rabaty od ceny zakupu towarów nie mogą być ze sobą łączone, chyba że Sprzedający i Kupujący uzgodnią inaczej.

III. Zamówienie i zawarcie umowy zakupu

1. Koszty poniesione przez kupującego przy korzystaniu ze środków porozumiewania się na odległość w związku z zawarciem umowy kupna-sprzedaży (koszty połączenia internetowego, koszty rozmów telefonicznych) ponosi sam kupujący. Koszty te nie różnią się od stawki podstawowej.

2. Kupujący zamawia towar w następujący sposób:

  • poprzez swoje konto klienta, jeśli wcześniej zarejestrował się w sklepie internetowym,
  • wypełniając formularz zamówienia bez rejestracji.

3. Składając zamówienie, kupujący wybiera towar, liczbę sztuk towaru, sposób płatności i dostawy.

4. Przed wysłaniem zamówienia Kupujący ma możliwość sprawdzenia i zmiany danych, które wprowadził do zamówienia. Kupujący wysyła zamówienie do Sprzedającego poprzez kliknięcie przycisku Realizuj zamówienie. Informacje podane w zamówieniu Sprzedający uznaje za prawidłowe. Ważność zamówienia jest uzależniona od wypełnienia wszystkich obowiązkowych danych w formularzu zamówienia oraz potwierdzenia przez Kupującego, że zapoznał się z niniejszym Regulaminem.

5. Niezwłocznie po otrzymaniu zamówienia Sprzedawca prześle Kupującemu potwierdzenie otrzymania zamówienia na adres e-mail podany przez Kupującego w momencie składania zamówienia. Potwierdzenie to jest automatyczne i nie stanowi zawarcia umowy. Potwierdzeniu towarzyszyć będą aktualne warunki Sprzedającego. Umowa kupna zostaje zawarta dopiero po otrzymaniu zamówienia przez Sprzedającego. Powiadomienie o otrzymaniu zamówienia jest dostarczane na adres e-mail kupującego. / Niezwłocznie po otrzymaniu zamówienia Sprzedający przesyła Kupującemu potwierdzenie otrzymania zamówienia na adres e-mail podany przez Kupującego podczas składania zamówienia. Potwierdzenie to uważa się za zawarcie umowy. Do potwierdzenia dołączony jest aktualny regulamin Sprzedającego. Umowa kupna-sprzedaży zostaje zawarta poprzez potwierdzenie zamówienia przez Sprzedającego na adres e-mail Kupującego.

6. W przypadku, gdy którekolwiek z wymagań określonych w zamówieniu nie może zostać spełnione, Sprzedający prześle Kupującemu zmienioną ofertę na jego adres e-mail. Zmienioną ofertę uznaje się za nową propozycję umowy kupna, a umowa kupna zostaje zawarta w takim przypadku poprzez potwierdzenie przez Kupującego przyjęcia tej oferty Sprzedającemu na jego adres e-mail podany w niniejszych Warunkach.

7. Wszystkie zamówienia przyjęte przez Sprzedającego są wiążące. Kupujący może anulować zamówienie do momentu otrzymania powiadomienia o przyjęciu zamówienia przez Sprzedającego. Kupujący może anulować zamówienie telefonicznie na numer telefonu Sprzedającego lub za pomocą wiadomości elektronicznej na adres e-mail Sprzedającego, zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu.

8. W przypadku wystąpienia oczywistego błędu technicznego po stronie Sprzedającego we wskazaniu ceny towaru w sklepie internetowym lub podczas procesu zamawiania, Sprzedający nie jest zobowiązany do dostarczenia towaru Kupującemu za tę dość oczywiście błędną cenę, nawet jeśli Kupujący otrzymał automatyczne potwierdzenie otrzymania zamówienia zgodnie z niniejszymi Warunkami. Sprzedający poinformuje Kupującego o błędzie bez zbędnej zwłoki i prześle Kupującemu poprawioną ofertę na adres e-mail Kupującego. Zmieniona oferta zostanie uznana za nowy projekt umowy kupna, a umowa kupna zostanie zawarta w takim przypadku poprzez potwierdzenie odbioru przez Kupującego na adres e-mail Sprzedającego.

IV. Konto klienta

1. Na podstawie rejestracji dokonanej przez kupującego w sklepie internetowym, kupujący może uzyskać dostęp do swojego konta klienta. Ze swojego konta klienta kupujący może zamawiać towary. Kupujący może również zamawiać towary bez rejestracji.

2. Podczas rejestracji konta klienta oraz podczas zamawiania towarów Kupujący jest zobowiązany do podania prawidłowych i zgodnych z prawdą informacji. Kupujący jest zobowiązany do aktualizacji informacji podanych na koncie użytkownika przy wprowadzaniu w nich jakichkolwiek zmian. Dane podane przez Kupującego na koncie klienta i przy zamawianiu towarów będą uznawane przez Sprzedawcę za prawidłowe.

3. Dostęp do konta klienta jest zabezpieczony nazwą użytkownika i hasłem. Kupujący jest zobowiązany do zachowania poufności informacji niezbędnych do uzyskania dostępu do swojego konta klienta. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niewłaściwe korzystanie z konta klienta przez osoby trzecie.

4. Kupujący nie jest uprawniony do zezwalania osobom trzecim na korzystanie z konta klienta.

5. Sprzedawca może zamknąć konto użytkownika, w szczególności w przypadku, gdy Kupujący nie korzysta ze swojego konta użytkownika przez dłuższy czas lub w przypadku, gdy Kupujący narusza swoje zobowiązania wynikające z Umowy kupna i niniejszych Warunków.

6. Kupujący przyjmuje do wiadomości, że Konto Użytkownika może nie być dostępne w sposób ciągły, w szczególności w odniesieniu do niezbędnej konserwacji sprzętu i oprogramowania Sprzedającego lub niezbędnej konserwacji sprzętu i oprogramowania osób trzecich.

V. Warunki płatności i dostawa towarów

1) Cena towarów oraz wszelkie koszty związane z dostarczeniem towarów na podstawie umowy sprzedaży mogą zostać zapłacone przez kupującego w następujący sposób:

  • za pobraniem przy odbiorze towaru,

2. Wraz z ceną zakupu Kupujący jest zobowiązany do zapłaty Sprzedającemu kosztów związanych z opakowaniem i dostawą towarów w wysokości wynikającej z umowy. O ile wyraźnie nie określono inaczej poniżej, cena zakupu obejmuje również koszt dostawy towarów.

3. W przypadku płatności gotówką cena zakupu jest płatna przy odbiorze towaru. W przypadku płatności bezgotówkowej cena zakupu jest płatna w ciągu .... dni od zawarcia umowy kupna.

4. W przypadku płatności za pośrednictwem bramki płatniczej kupujący powinien postępować zgodnie z instrukcjami odpowiedniego dostawcy płatności elektronicznych.

5. W przypadku płatności bezgotówkowej zobowiązanie Kupującego do zapłaty ceny zakupu jest spełnione, gdy odpowiednia kwota zostanie zaksięgowana na rachunku bankowym Sprzedającego.

6. Sprzedający nie wymaga od Kupującego wpłaty zaliczki lub innej podobnej płatności z góry. Zapłata ceny zakupu przed wysyłką towarów nie stanowi zadatku.

7. Zgodnie z ustawą o ewidencji przychodów sprzedawca jest zobowiązany do wydania kupującemu paragonu fiskalnego. Jednocześnie jest on zobowiązany do zarejestrowania otrzymanej sprzedaży u administratora podatkowego online, w przypadku awarii technicznej, najpóźniej w ciągu 48 godzin.

8. Towar jest dostarczany kupującemu:

na adres wskazany przez kupującego w zamówieniu
za pośrednictwem biura wysyłkowego na adres biura wysyłkowego wskazany przez kupującego,
poprzez odbiór osobisty w siedzibie Sprzedającego.

9. Wybór sposobu dostawy dokonywany jest w trakcie składania zamówienia.

10. Koszt dostawy towaru w zależności od sposobu wysyłki i odbioru towaru zostanie określony w zamówieniu Kupującego oraz w potwierdzeniu zamówienia Sprzedającego. W przypadku, gdy sposób dostawy jest ustalany na podstawie specjalnego żądania Kupującego, Kupujący ponosi ryzyko i wszelkie dodatkowe koszty związane z tym sposobem dostawy.

11. Jeżeli Sprzedający jest zobowiązany na podstawie Umowy Kupna do dostarczenia Towarów do miejsca określonego przez Kupującego w Zamówieniu, Kupujący jest zobowiązany do odbioru Towarów w momencie dostawy. Jeżeli z przyczyn leżących po stronie Kupującego konieczne jest wielokrotne dostarczenie towarów lub dostarczenie ich w inny sposób niż określony w zamówieniu, Kupujący pokryje koszty związane z wielokrotnym dostarczeniem towarów lub koszty związane z innym sposobem dostawy.

12. Przy odbiorze towaru od przewoźnika Kupujący powinien sprawdzić nienaruszalność opakowania towaru, a w przypadku stwierdzenia jakichkolwiek wad niezwłocznie powiadomić o tym przewoźnika. W przypadku jakichkolwiek uszkodzeń opakowania wskazujących na nieuprawnioną ingerencję, Kupujący może nie przyjąć przesyłki od przewoźnika.

13. Sprzedający wystawia Kupującemu dokument podatkowy - fakturę. Dokument podatkowy wysyłany jest na adres e-mail Kupującego./ Dokument podatkowy dołączany jest do dostarczanego towaru.

14. Kupujący nabywa prawo własności Towaru poprzez zapłatę pełnej ceny zakupu Towaru, w tym kosztów dostawy, ale nie przed odbiorem Towaru. Odpowiedzialność za przypadkową utratę, uszkodzenie lub zniszczenie towaru przechodzi na kupującego w momencie przyjęcia towaru lub w momencie, w którym kupujący był zobowiązany do przyjęcia towaru, ale nie zrobił tego z naruszeniem umowy sprzedaży.

VI. Odstąpienie od umowy

1) Kupujący, który zawarł umowę kupna poza swoją działalnością gospodarczą jako konsument, ma prawo odstąpić od umowy kupna bez podania przyczyny.

2. Okres odstąpienia od umowy wynosi 14 dni

  • od daty otrzymania towaru,
  • od daty otrzymania ostatniej dostawy towarów, jeżeli przedmiotem umowy jest kilka rodzajów towarów lub dostawa kilku części
  • od dnia otrzymania pierwszej dostawy towarów, jeżeli przedmiotem umowy jest regularna, powtarzająca się dostawa towarów.

3. Kupujący nie może odstąpić od umowy sprzedaży:

  • o świadczeniu usług, jeżeli zostały one wykonane za jego uprzednią wyraźną zgodą przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, a sprzedawca poinformował kupującego przed zawarciem umowy, że w takim przypadku nie przysługuje mu prawo odstąpienia od umowy i jeżeli usługa została w pełni wykonana,
  • za dostawę towarów lub usług, których cena zależy od wahań na rynku finansowym niezależnie od woli sprzedawcy i które mogą wystąpić w okresie odstąpienia od umowy,
  • za dostawę napojów alkoholowych, których cena została uzgodniona w momencie zawarcia umowy, które mogą zostać dostarczone dopiero po upływie trzydziestu dni i których cena zależy od wahań rynkowych niezależnych od woli sprzedawcy,
  • w przypadku dostawy towarów, które zostały dostosowane do życzeń kupującego, towarów wykonanych na zamówienie lub towarów zaprojektowanych specjalnie dla jednego kupującego,
  • przy dostawie towarów łatwo psujących się i towarów, które ze względu na swój charakter zostały nieodwracalnie zmieszane z innymi towarami po dostawie,
  • dostawy towarów w zapieczętowanym opakowaniu, które nie nadają się do zwrotu ze względów zdrowotnych lub higienicznych i których opakowanie ochronne zostało uszkodzone po dostawie,
  • przy dostawie nagrań dźwiękowych, nagrań wizualnych, nagrań dźwiękowo-wizualnych, książek lub oprogramowania komputerowego, jeżeli są one sprzedawane w opakowaniu ochronnym, a kupujący rozpakował opakowanie,
  • na dostawę gazet, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem sprzedaży na podstawie umowy o prenumeratę oraz sprzedaży książek niedostarczanych w opakowaniu ochronnym,
  • w przypadku dostarczania treści elektronicznych w inny sposób niż na nośniku materialnym, jeżeli dostarczanie treści elektronicznych zostało zainicjowane za wyraźną zgodą nabywcy, a nabywca oświadczył, że został należycie poinformowany o utracie prawa do odstąpienia od umowy poprzez wyrażenie takiej zgody,
  • w innych przypadkach, o których mowa w art. 7 ust. 6 ustawy nr 102/2014 Coll. U. o ochronie konsumentów przy sprzedaży towarów lub świadczeniu usług na podstawie umowy zawieranej na odległość lub umowy zawieranej poza lokalem sprzedawcy, z późniejszymi zmianami.

4. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, kupujący musi przesłać oświadczenie o odstąpieniu od umowy w terminie do odstąpienia od umowy.

5. Aby odstąpić od umowy sprzedaży, kupujący może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy dostarczonego przez sprzedającego. Kupujący przesyła formularz odstąpienia na adres e-mail lub adres do doręczeń Sprzedawcy wskazany w niniejszym Regulaminie. Sprzedawca niezwłocznie potwierdzi Kupującemu otrzymanie formularza.

6. Kupujący, który odstąpił od umowy, ma obowiązek zwrócić towar Sprzedającemu w terminie 14 dni od dnia odstąpienia od umowy. Kupujący ponosi koszty zwrotu towaru Sprzedającemu, nawet jeśli ze względu na swój charakter towar ten nie może zostać w zwykłym trybie odesłany pocztą.

7. W przypadku odstąpienia od umowy przez Kupującego, Sprzedający niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia odstąpienia od umowy, zwróci Kupującemu w ten sam sposób wszystkie otrzymane od niego środki pieniężne, w tym koszty dostarczenia rzeczy. Sprzedający zwróci Kupującemu pieniądze w inny sposób tylko wtedy, gdy Kupujący wyrazi na to zgodę i gdy Sprzedający nie poniesie żadnych dalszych kosztów.

8. Jeżeli Kupujący wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca zwróci Kupującemu koszty dostarczenia rzeczy w wysokości odpowiadającej najtańszemu zwykłemu sposobowi dostarczenia oferowanemu przez Sprzedawcę.

9. W przypadku odstąpienia przez Kupującego od Umowy Sprzedaży, Sprzedający nie jest zobowiązany do zwrotu Kupującemu otrzymanych środków pieniężnych, zanim Kupujący nie wyda towaru Sprzedającemu lub nie udowodni, że wysłał towar do Sprzedającego.

10. Towary muszą zostać zwrócone Sprzedającemu przez Kupującego w stanie nieuszkodzonym, nienoszonym i niezabrudzonym oraz, w miarę możliwości, w oryginalnym opakowaniu. Sprzedający jest uprawniony do jednostronnego potrącenia wszelkich roszczeń o odszkodowanie za uszkodzenie towarów z roszczeniami Kupującego o zwrot ceny zakupu.

11. Sprzedający jest uprawniony do odstąpienia od Umowy zakupu z powodu wyprzedaży zapasów, niedostępności towarów lub gdy producent, importer lub dostawca towarów zaprzestał produkcji lub importu towarów. Sprzedający niezwłocznie poinformuje o tym Kupującego za pośrednictwem adresu e-mail podanego w zamówieniu i zwróci wszystkie środki pieniężne, w tym koszty dostawy, otrzymane od Kupującego na podstawie umowy w ten sam sposób lub w sposób określony przez Kupującego, w zależności od przypadku, w ciągu 14 dni od powiadomienia o odstąpieniu od umowy sprzedaży.

VII. Prawa wynikające z wadliwego wykonania umowy

1. Sprzedający jest odpowiedzialny wobec Kupującego za to, że towary są wolne od wad w momencie ich odbioru. W szczególności sprzedający jest odpowiedzialny wobec kupującego za to, że w momencie odbioru towaru przez kupującego:

  • towary mają właściwości, które strony uzgodniły, a w przypadku braku uzgodnienia, mają właściwości, które sprzedawca lub producent opisał lub których kupujący oczekiwał ze względu na charakter towarów i na podstawie reklamy sprzedawcy,
  • towary nadają się do celu, do którego sprzedawca podaje, że mają być używane lub do którego towary tego rodzaju są zwykle używane,
  • towary odpowiadają jakości lub wykonaniu uzgodnionej próbki lub wzoru, jeżeli jakość lub wykonanie zostały określone zgodnie z uzgodnioną próbką lub wzorem,
  • towary są w odpowiedniej ilości lub wadze, oraz
  • towary są zgodne z wymogami prawnymi.

2. Jeżeli wada ujawni się w ciągu sześciu miesięcy od otrzymania towaru przez Kupującego, towar uznaje się za wadliwy w chwili jego otrzymania. Kupujący jest uprawniony do dochodzenia praw z tytułu wady, która wystąpiła w towarach konsumpcyjnych w ciągu dwudziestu czterech miesięcy od ich otrzymania. Postanowienie to nie ma zastosowania do towarów sprzedawanych po niższej cenie z powodu wady, dla której uzgodniono niższą cenę, do zużycia towarów spowodowanego ich normalnym użytkowaniem, do towarów używanych z powodu wady odpowiadającej stopniowi użytkowania lub zużycia, które towary miały w momencie przejęcia przez kupującego lub jeśli wynika to z charakteru towarów.

3. W przypadku wystąpienia wady Kupujący może zgłosić Sprzedającemu reklamację i żądać:

  • jeśli jest to wada, którą można naprawić:
  • bezpłatne usunięcie wadliwych towarów,
  • wymienić towary na nowe,
  • jeśli jest to wada, której nie można usunąć:
  • rozsądny rabat od ceny zakupu,
  • odstąpić od umowy.

4. Kupujący ma prawo odstąpić od umowy,

  • jeżeli towary mają wadę, której nie można usunąć i która uniemożliwia prawidłowe korzystanie z towarów jako wolnych od wad,
  • jeżeli towary nie mogą być prawidłowo używane z powodu ponownego wystąpienia wady lub wad po naprawie,
  • jeśli nie może prawidłowo korzystać z towarów z powodu dużej liczby wad.

5. Sprzedawca ma obowiązek przyjąć reklamację w każdym miejscu, w którym możliwe jest przyjęcie reklamacji, w miarę możliwości również w siedzibie lub miejscu prowadzenia działalności. Konsument może również złożyć reklamację u osoby wyznaczonej przez Sprzedawcę. Jeżeli reklamacja konsumenta zostanie rozpatrzona przez osobę wyznaczoną przez sprzedawcę, może ona rozpatrzyć reklamację wyłącznie poprzez przekazanie naprawionego towaru, w przeciwnym razie reklamacja zostanie przekazana do rozpatrzenia sprzedawcy. Sprzedawca zobowiązany jest wydać Kupującemu pisemne potwierdzenie, kiedy Kupujący skorzystał z uprawnienia, jaka jest treść reklamacji i jakiego sposobu załatwienia reklamacji Kupujący żąda, a także potwierdzenie terminu i sposobu załatwienia reklamacji, w tym potwierdzenie dokonania naprawy i czasu jej trwania, lub pisemne uzasadnienie odrzucenia reklamacji.

6. W przypadku złożenia reklamacji przez konsumenta, Sprzedawca lub upoważniony przez niego pracownik lub osoba wyznaczona ma obowiązek pouczyć konsumenta o jego uprawnieniach wynikających z wadliwego świadczenia. Na podstawie decyzji konsumenta, którego z uprawnień wynikających z wadliwego świadczenia reklamuje, Sprzedawca lub jego upoważniony pracownik lub osoba wyznaczona ma obowiązek określić sposób rozpatrzenia reklamacji niezwłocznie, w skomplikowanych przypadkach nie później niż w terminie trzech dni roboczych od dnia zgłoszenia reklamacji, w uzasadnionych przypadkach, w szczególności gdy wymagana jest kompleksowa ocena techniczna stanu towaru, nie później niż w terminie 30 dni od dnia zgłoszenia reklamacji. . Po ustaleniu sposobu rozpatrzenia reklamacji, reklamacja, w tym usunięcie wady, musi być rozpatrzona niezwłocznie, a w uzasadnionych przypadkach reklamacja może być rozpatrzona w terminie późniejszym. Rozpatrzenie reklamacji, w tym usunięcie wady, nie może jednak trwać dłużej niż 30 dni od dnia zgłoszenia reklamacji. Upływ tego terminu uznaje się za istotne naruszenie umowy, a Kupującemu przysługuje prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży lub prawo do wymiany towaru na nowy. Za moment złożenia reklamacji uznaje się moment wyrażenia woli przez Kupującego (wykonania uprawnienia z tytułu wadliwego wykonania umowy) wobec Sprzedającego.

7. Sprzedający poinformuje Kupującego na piśmie o wyniku rozpatrzenia reklamacji, nie później niż w terminie 30 dni od dnia złożenia reklamacji.

8. Uprawnienia z tytułu rękojmi za wady rzeczy nie przysługują Kupującemu, jeżeli przed odbiorem rzeczy wiedział, że rzecz ma wadę, albo jeżeli Kupujący sam wadę spowodował.

9. W przypadku uzasadnionego roszczenia Kupujący ma prawo do odszkodowania za koszty poniesione w związku z roszczeniem. Kupujący może skorzystać z tego prawa u Sprzedającego w ciągu jednego miesiąca po upływie okresu gwarancji.

10. Kupujący ma prawo wyboru sposobu reklamacji i jej rozpatrzenia, jeżeli istnieje kilka możliwości.

11. Prawa i obowiązki stron umowy w odniesieniu do praw wynikających z wadliwego wykonania umowy regulują §§ 499 do 510, 596 do 600 i 619 do 627 ustawy nr 40/1964 Dz.U. kodeksu cywilnego z późniejszymi zmianami oraz ustawa nr 250/2007 Dz.U. o ochronie konsumentów z późniejszymi zmianami.

12. Pozostałe prawa i obowiązki stron związane z odpowiedzialnością Sprzedającego za wady reguluje Regulamin Reklamacji Sprzedającego.

VIII. Dostawa

1. Strony mogą przekazywać sobie wszelką korespondencję pisemną za pośrednictwem poczty elektronicznej.

2. Kupujący będzie doręczał Sprzedającemu korespondencję na adres poczty elektronicznej wskazany w niniejszym Regulaminie. Sprzedający doręcza korespondencję Kupującemu na adres e-mail wskazany w koncie klienta lub zamówieniu Kupującego.

IX. Pozasądowe rozstrzyganie sporów

1. Konsument ma prawo zwrócić się do sprzedawcy o zadośćuczynienie, jeśli nie jest zadowolony ze sposobu, w jaki sprzedawca rozpatrzył jego reklamację lub jeśli uważa, że sprzedawca naruszył jego prawa. Konsument ma prawo złożyć wniosek o alternatywne (pozasądowe) rozstrzyganie sporów do organu alternatywnego rozstrzygania sporów, jeżeli sprzedawca odpowiedział negatywnie na wniosek zgodnie z poprzednim zdaniem lub nie odpowiedział na niego w ciągu 30 dni od daty jego wysłania. Pozostaje to bez uszczerbku dla prawa konsumenta do zwrócenia się do sądu.

2. Do pozasądowego rozstrzygania sporów konsumenckich wynikających z umowy kupna-sprzedaży uprawniona jest Słowacka Inspekcja Handlowa z siedzibą pod adresem Prievozská 32, 827 99 Bratysława, nr identyfikacyjny: 17 331 927, z którą można się skontaktować w powyższym celu pod adresem Słowackiej Inspekcji Handlowej, Główny Inspektorat, Departament Stosunków Międzynarodowych i Alternatywnych Metod Rozwiązywania Sporów, Prievozská 32, 827 99 Bratysława 27 lub drogą elektroniczną pod adresem ars@soi.sk lub adr.@soi.sk. Adres internetowy: https://www.soi.sk/. Platforma internetowego rozstrzygania sporów znajdująca się pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr może być wykorzystywana do rozstrzygania sporów między Sprzedającym a Kupującym wynikających z Umowy kupna.

3. Europejskie Centrum Konsumenckie Republika Słowacka, z siedzibą pod adresem Mlynské nivy 44/a, 827 15 Bratysława, adres internetowy: http://esc-sr.sk/ jest punktem kontaktowym zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich).

4. Sprzedawca jest uprawniony do sprzedaży towarów na podstawie koncesji handlowej. Kontrolę handlową przeprowadza w zakresie swoich kompetencji właściwy Urząd Okręgowy Departamentu Przedsiębiorstw Handlowych. Słowacka Inspekcja Handlowa nadzoruje między innymi przestrzeganie ustawy nr 250/2007 Sb. U. o ochronie konsumentów, z późniejszymi zmianami.

X. Postanowienia końcowe

1 Wszelkie ustalenia pomiędzy Sprzedającym a Kupującym podlegają prawu Republiki Słowackiej. Jeżeli stosunek ustanowiony umową sprzedaży zawiera element międzynarodowy, strony uzgadniają, że stosunek ten podlega prawu Republiki Słowackiej. Pozostaje to bez uszczerbku dla praw konsumenta wynikających z ogólnie obowiązujących przepisów.

2. Sprzedający nie jest związany żadnymi kodeksami postępowania w stosunku do Kupującego w rozumieniu ustawy nr 250/2007 Dz. U. o ochronie konsumentów z późniejszymi zmianami.

3. Wszelkie prawa do strony internetowej Sprzedawcy, w szczególności prawa autorskie do treści, w tym układu strony, zdjęć, filmów, grafik, znaków towarowych, logotypów oraz innych treści i elementów, należą do Sprzedawcy. Zabronione jest kopiowanie, modyfikowanie lub wykorzystywanie w inny sposób strony internetowej lub jej części bez zgody Sprzedawcy.

4. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za błędy wynikające z ingerencji osób trzecich w Sklep Internetowy lub z korzystania z niego niezgodnie z jego przeznaczeniem. Kupujący nie będzie stosował żadnych zabiegów w zakresie korzystania ze Sklepu Internetowego, które mogłyby mieć negatywny wpływ na jego funkcjonowanie oraz nie będzie dokonywał żadnych czynności, które mogłyby umożliwić jemu samemu lub osobom trzecim ingerencję lub nieuprawnione korzystanie z oprogramowania lub innych elementów składających się na Sklep Internetowy oraz korzystanie ze Sklepu Internetowego lub jego części lub oprogramowania w sposób sprzeczny z jego przeznaczeniem lub celem.

5. Umowa kupna, w tym Regulamin, jest archiwizowana przez Sprzedawcę w formie elektronicznej i nie jest publicznie dostępna.

6. Sprzedający może zmienić lub uzupełnić Regulamin. Postanowienie to pozostaje bez uszczerbku dla praw i obowiązków powstałych w okresie obowiązywania poprzedniej wersji warunków.

7. Wzór formularza odstąpienia od umowy stanowi załącznik do Regulaminu.

Niniejszy regulamin wchodzi w życie z dniem 1.1.2024 r.